16 november 2012

En annan variant


Jag blev lite fast i animationen igår och ville testa hur det skulle bli om jag gjorde den gamla hederliga varianten med tecknade bilder. Eftersom jag inte har något datorprogram att arbeta med, använde jag vanligt papper och penna och gjorde en serie teckningar av en enkel gubbe. Sedan använde jag min telefon och appen iMotion för att ta bilderna. Flera sekvenser lades sedan efter varandra och passande musik lades till i appen iMovie. Enkelt.

Idag ska jag läsa en del kurslitteratur och sedan funderar jag på att åka till Panduro och köpa lite modellera. Jag vill göra fler leranimationer.

I made antoher simple stop motion animation, for my university class in art education. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...