13 oktober 2012

Idag vågar jag mig ut


Idag ska jag våga mig utanför dörren för första gången på en vecka. För säkerhets skull laddar jag fickorna med nässpray och halstabletter. Jag måste åka till biblioteket och se om jag hittar någon information om oljekritans historia till vårt grupparbete som ska vara färdigt nästa vecka. På nätet finns en del att läsa men frågan är hur trovärdigt det är? Dessutom ska jag leta lite information om Picasso, som är den enda kända konstnär som jag har hittat som arbetade med oljekritor. Jag hyser inga större förhoppningar om att hitta så mycket, men jag måste väl i alla fall försöka.

I am going to the library to search for some information about oil pastels and Picasso. 

3 kommentarer:

Anngus sa...

Hej, jag är bildlärare och läser din fina blogg ibland.
Edgar Degas tror jag jobbade mycket i pastell. Vet inte om det var oljepastell eller torrpastell, men honom kan kan du också titta på.

/Annika

Emma sa...

Lycka till med letandet :)

Elin sa...

Tack för tips och lyckönskningar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...