8 oktober 2012

Att skriva löser mina problem


Ibland händer det att jag kör fast i måleriet. Jag har gjort någon målning som jag gillar men vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Oftast är det för att jag inte har tänkt färdigt kring vad jag vill säga, eller vilket sammanhållande tema jag ska utgå ifrån. Så var fallet i fredags. Den enda lösningen då är att skriva. Mina tankar blir inte klara förrän jag får ner dem på papper. Nu vet jag i alla fall åt vilket håll jag är på väg, det återstår bara att komma på hur...

Idag är jag hemma med sårig hals och möjligen lite feber, så jag har tid att tänka lite extra. I helgen låg jag däckad och tyckte synd om mig själv, så då blev det inte många kreativa tankar. Kanske var min begynnande förkylning en bidragande orsak till mina måleriproblem i fredags, jag hade helt enkelt inte tillräckligt med energi. Idag ska jag ta hand om mig själv, dricka honungsvatten och vila, och resten av veckan ska jag vara pigg!

Sometimes I get stuck. I don´t know where I am going with my paintings. That is when I have to sit down with a pen and a piece of paper. My thoughts are not clear until I have written them down. Now I know where I am heading, I just have to figure out how ...

5 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Men titta, finaste muggen har du också :) . Ibland räcker det med att skriva ner saker för att kunna bena ut dom.

Krya på dig!

Kram Victoria

Elin sa...

Tack Victoria! Jag har sett att du gillar Swedish Grace också :)

Maria sa...

Krya på dig!

Emma sa...

Vila ut och krya på dig!
Kram

Elin sa...

Tack Maria och Emma!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...