22 september 2012

Man kan ju alltid måla över...

Övermålad bild på staffliet just nu
Ibland går ingenting som man har tänkt sig. Gårdagens måleri började så bra, men slutade med rinningar och prickar för att dölja damen jag målat tidigare. Det är ju det som är så bra med akrylfärg. Om man inte är nöjd är det bara att ta ett lager till... och ett till... och ett till... Tills det blir helt rätt. Jag är övertygad om att jag kommer att bli nöjd med den här målningen också, även om det tar lite längre tid än jag beräknat.

Sometimes the paint doesn´t work the way you want it to. I started painting a woman, but covered her with dots. That´s the beauty of acrylics. You can paint layer after layer until you are satisfied.

4 kommentarer:

Emma sa...

Vad bra! En praktisk färg således :)

Elin sa...

Väldigt praktisk :)

Mika sa...

Vad fint... poetiskt... påminner lite om http://www.stinapersson.com/portfolio/watercolour

kram
Mika

Elin sa...

Åh.. nu blir jag nyfiken... ska kolla länken.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...