21 september 2012

Färgglada skoluppgifter och planer på förändring

Förmiddagen igår ägnades åt färgglada cirklar och primärfärger. Barnens gamla flytande temperafärger plockades fram och blandades i en gammal islåda. I efterhand insåg jag att den blå färgen hade för mycket dragning åt ultramarin, vilket ledde till att den gröna inte heller blev riktigt rätt, men jag nöjde mig med att konstatera det och gick vidare till nästa uppgift, som var att läsa Peter Skogsbergs Skola i gränsland. En mycket lättläst och inspirerande bok om samarbete mellan kultur och skola och ett lyckat teaterprojekt.

På eftermiddagen planerade jag istället lite förändring här på bloggen och min andra hemsida. Det var länge sedan jag ägnade någon tid till det och det börjar bli dags för något nytt. Jag kom inte så mycket längre än till planeringsstadiet dock...

Yesterday was spent painting colour circles with my children´s paint. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...