27 september 2012

Hur går jag vidare?



Åtta akvarellark i A5-storlek ligger på mitt målarbord just nu. Jag har målat mönster hej vilt på dem, utan att tänka någonting på slutresultatet. Idag tänkte jag fortsätta med nästa lager, och nu måste jag börja bestämma mig var de ska ta vägen. Hur ska jag gå vidare?

När de är färdiga ska de skickas iväg till olika delar av världen, till andra deltagare i Bloom True-kusen jag gick i somras. Det valfria temat till vykortsbytet är A woman of all seasons, men det tilltalar mig inte riktigt (vilket är lite underligt eftersom jag nästan alltid målar kvinnor). Vi får väl se om jag lyckas klämma in någon dam där eller inte.

I have started painting for the post card swap in our Bloom True Facebook group. The first layers are done, and now I have to start thinking about where I am going with them. The optional theme is "A woman of all seasons", but I don´t feel like doing that (wich is odd concidering I almost always paint women). We will se how it goes.

3 kommentarer:

Wenche sa...

Härligt!

Maria sa...

Härliga grunder iallafall, spännande att se vad det blir!

Elin sa...

Två av korten ser ni i dagens inlägg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...