16 september 2012

Detaljer från hallen


Fabriken är en inspirationssida som jag tittar till ibland, och i torsdags hade de äntligen ett nytt tema: Hallen. Jag är inte medlem men började ändå kika på min egen hall. Det är inte ett av mina favoritrum direkt, med alls skor, kläder och väskor som det aldrig går att hitta bra förvaring för. Däremot tycker jag om det jag har på väggarna. Mina två collagemålningar som jag visade i Tallbo i somras har fått en hedersplats på den första väggen man ser när man kommer in. Bredvid hänger en gardin som jag köpte på rea för väldigt länge sedan men aldrig har hittat rätt ställe för. Jag tycker de passar bra tillsammans.


Alldeles bredvid ytterdörren sitter den här broderade tavlan som jag hittade på en loppis för någon sommar sedan. Den har precis rätt ockragul nyans som matchar våra dörrar.


På en annan vägg hänger tre bröllopsfoton. Det översta är Peters föräldrar, det mittersta är vi och det understa är mina föräldrar.


Och sist men inte minst en avskavd gammal klädhängare fanns i huset när vi köpte det. Jag älskar formen och färgen.

Things I like in my hallway.

2 kommentarer:

Catharina Engberg sa...

Älskar dom! Du får till så vackra färgkombinationer!
Syns!

Elin sa...

Tack Catharina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...