1 september 2012

Bildpedagogik dag två


Dag två på kursen är över och jag är rejält trött i huvudet. Inte för att det är jobbigt eller svårt, utan för att det har varit två väldigt intensiva dagar med nya människor. Den här första träffen har handlat mycket om att utforska olika material. Det är inte något nytt för mig. Jag har jobbat med de flesta material tidigare, men det är roligt att pröva tillsammans med andra och höra hur de tänker.

Uppgiften på bilderna här ovanför gick ut på att först avbilda ett föremål i minst fem olika varianter, med olika tekniker och på olika papper. Sedan skulle vi riva sönder bilderna och göra en ny bild av collage. Den behövde inte föreställa samma sak, men jag valde att göra samma motiv, dvs en flaska. Collagebilderna skulle vi sedan diskutera i grupper, vrida och vända på och se hur de förändrades ur olika vinklar.

Nu är det en månad till nästa träff och under den tiden har vi litteratur att läsa och bilduppgifter att göra. Det ser jag fram emot.

Day two of my Art Education class is over and I am tired. Not because it was difficult but because we have had two very intense days with a lot of new people. We have explored all kinds of different material, most of them are not new to me, but it is fun to work with other people and hear their thoughts.

2 kommentarer:

Lena sa...

Men vad roligt! Jag vill också! :)

Elin sa...

Mmm, det är kul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...