23 augusti 2012

Ett fungerande hemmakontor



Två dagar i veckan ska jag vara hemma och måla brukar jag säga, men det stämmer inte riktigt. Jag gör en hel del annat än att måla också, som att sitta vid datorn och bokföra, svara på mail, ta emot ordrar, skriva ut konsttryck, redigera bilder och inte minst blogga. Jag har tidigare ordnat ett fungerande skrivbord och hyllor för pärmar och papper, men två saker har jag saknat. En höj- och sänkbar kontorsstol och någon form av belysning. I helgen gjorde jag slag i saken och åkte till Ikea. Med mig hem hade jag en ganska billig (men snygg och funktionell) kontorsstol och en mycket billig lampa. Nu tror jag att jag är nöjd. Åtminstone för ett tag.

Idag ska jag utnyttja min nya stol en hel del. Jag ska fixa med en order på två nya konsttryck och experimentera med lite bildredigering till ett kommande projekt. Blir det tid över - då ska jag måla.

I have fixed my work space with some light and a new chair. I will be sitting there today editing photos and fixing some art prints that was ordered from my webshop.

2 kommentarer:

Design & Stuff sa...

Kanske kan bli jobbigt om man jobbar flera timmar i streck på den stolen? Eller? :)

Elin sa...

Jag har mjukat upp den med ett fårskinn och då fungerar den bra (om jag tänker på hur jag sitter - jag kan sitta som en kråka i den dyraste stol...)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...