30 juli 2012

Veckans tema: Grönt

Första bilden i det gröna temat 
Det är måndag och dags för ett nytt veckotema. Den här veckan har jag lånat lite från två andra bloggare och snickrat ihop min egen utmaning. Från Madde har jag lånat formatet. Jag har skurit till lika stora kort som jag ska göra en bild på varje dag den här veckan. Från Helena har jag lånat färgtemat, som den här veckan blir Grönt. Från mig själv har jag lånat akvarellfärgen, tuschprickarna och de enkla formerna från förra veckans tema.

Grönt är annars en färg som jag inte så ofta använder. Jag har inte många gröna plagg i garderoben, och mina tavlor innehåller sällan ren grön färg. Vad det beror på vet jag inte. Jag tycker om grönt, men det är inte mitt första val. Blått och rött är mer mina färger. Kanske det ändras efter det här temat?

* * * 
It is Monday and time for a new challenge. This week I have borrowed a little from two other blogs. From Madde I have borrowed the size of the paper. I have cut seven cards in the same size and will make one painting every day on them. From Helena I have borrowed the colour theme, and this weeks colour is Green. From myself I have borrowed the watercolour, the ProMarker dots and the simple shapes from last weeks challenge. 


Green is a colour I seldom use. I don´t have a lot of green clothes in my wardrobe, and I don´t use green in my paintings most of the time. I don´t know why.  I like green but it is not my first choice. Blue and red are more my colours. Maybe this challenge will change that?

2 kommentarer:

Madde sa...

Å vad härligt & roligt med teman & egna utmaningar i en utmaning. Kanske skall jag tänka ut något tema själv...

Elin sa...

Ju mer desto bättre ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...