30 juli 2012

Nu ger jag fasiken i det här!

Greta har också fått nog
Idag skulle jag måla. Peter tog med sig tjejerna till sitt gamla jobb för att städa ur lite på förmiddagen och nu har de åkt till stranden för att jag skulle få lite lugn och ro. Jag skulle bara göra några småsaker på datorn först, men det skulle jag inte ha gjort... Flera roliga saker har lett till att det bara blir rörigare.

Rolig sak 1: Jag har sålt flera tryck via Signerat.se
Problem: Jag vet inte hur jag ska göra för att bokföra försäljningsprovisionen i mitt bokföringsprogram. Jag mailade en fråga till supporten och fick snabbt svar, men det fungerar inte i alla fall. Ny fråga skickad och jag väntar på svar...

Rolig sak 2: Jag har fått mail från två personer som är intresserade av att köpa tavlor som jag har i Ljusne.
Problem: När jag svarar på deras mail får jag ett automatsvar att de är på semester... Det återstår att se om de kollar mailen på semestern.

Rolig sak 3: Jag städade mitt målarrum och stannade hemma hela dagen förra veckan för att några köpare skulle komma och titta på en målning.
Problem: De kom inte och har inte hört av sig.

Jag tycker inte om lösa trådar. De stör mig genom att ligga och gnaga i huvudet även om jag försöker tänka bort dem. Nu tror jag i alla fall att jag tar och gör som Greta på bilden här ovanför, och går ut och lägger mig i solen. I morgon är allt säkert bättre.

* * *
I was supposed to be painting today, but it didn´t work out. I think I will go outside instead.



2 kommentarer:

Maria sa...

Det brukar lösa sig! (sa han som sket i vasken)

Elin sa...

Mitt favorituttryck!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...