22 juli 2012

Skisser ur trädgården 7

En rödklöver...
...av en akvarellprick
Sista skissen ur trädgården för den här gången. Jag återanvände ett akvarellstänk från gårdagens måleri och skissade en snabb rödklöver över den. En lite genväg eftersom jag har mycket att göra idag. Det är sista dagen på utställningen i Tallbo, och jag ska dit i eftermiddag och hämta mina tavlor, men innan dess ska jag förbereda en massa mat som vi ska ha ikväll. Jag har lyckats bjuda hem vänner på grillmiddag samtidigt som jag ska hämta tavlorna. Klantigt.

* * *
The last sketch from the garden. I used a stain from my watercolour painting yesterday and sketched a flower on top of it. A shortcut because I have a lot to do today. It is the last day of the exhibition at Tallbo and I am going there this afternoon to pick up my paintings, but before that I have to cook a lot of food. I have managed to invite some friends over for a barbecue at the same time that I should be at Tallbo. Clumsy.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...