23 juli 2012

Nytt veckotema: Fantasidjur

Ett fantasidjur med prickar
Jag höll nästan på att glömma att det är en ny vecka och därför dags för en ny utmaning. Hela dagen har jag gått omkring med söndagskänsla och känt mig lite orolig och rastlös och har inte fått någonting gjort. När jag väl satte mig ner och plockade fram färgerna släppte alla negativa känslor. Utan att jag hade planerat det dök det upp några fantasidjur på papperet. Var de kom ifrån vet jag inte, men det är det som är så bra med de här veckoutmaningarna. Jag behöver inte tänka så mycket, bara göra.

När jag väl hade målat och ritat de små djuren (jag kunde inte låta bli att göra flera på en gång) tyckte jag att de behövde någon form av inramning. I brist på mönstrat papper klistrade jag lite washitejp på en kartongbakgrund och limmade fast bilden, och vips så blev det ett kort. Kanske ska de små fantasidjuren få flyga ut i världen någon gång?

* * *
I almost forgot that it is a new week and time for a new challenge. This weeks theme is imaginary animals. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...