6 juni 2012

Tänk inte - gör!

Ovanför mitt skrivbord...
Klockan nio igår kväll lade jag ner penseln och kände mig ganska nöjd med målningen jag höll på med. Då hade mannen hunnit med att både lägga barn, skjutsa iväg den största till kusinerna och tagit en tur på rullskidor. Idag ska jag ägna mig åt mer praktiskt arbete som att måla lister, fotografera och rama in några tavlor och skicka vernissagekort. Det ska bli skönt att slippa tänka och bara göra ett litet tag.

Det är ju annars mitt eviga problem, att jag tänker för mycket. Jag har blivit bättre men jag måste ständigt träna på att att bara göra, att kasta mig ut utan att grubbla så mycket, och eftersom jag gillar det här med e-kurser så har jag anmält mig till ännu en sådan som går ut på just det. Att bara göra och inte tänka. Det är Flora Bowley, en känd konstnär och kursledare från USA som precis har börjat lära ut sitt sätt att måla på nätet. Tidigare har hon bara åkt runt i världen och haft workshops. Kursen Brave Intuitive You börjar på måndag, och egentligen har jag inte alls tid att gå den, men som vanligt i e-kursvärlden så har man tillgång till innehållet  i flera månader så jag behöver inte stressa. Jag ser verkligen fram emot att prova på att måla på ett helt annat sätt än jag gör nu. Jag behöver lite ny inspiration.

* * *
Yesterday I didn´t stop painting until nine o´clock, so today I need to do something else... I will photograph and frame som pictures and send out invitations to the exhibition. 

I have signed up for antoher e-course. This time it is with Flora Bowley and it starts on monday. I don´t have the time but I really need to stop thinking so much and just doing. I think Flora´s e-course Brave Intuitive You will be perfect for that. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...