14 juni 2012

Rensa i röran och få mer energi

Vårt skåp i hallen har äntligen fått knoppar
Idag har jag rensat och städat, slängt och sorterat. Det behövdes nästan en skyffel för att ta sig in i småtjejernas rum och så har det varit den senaste tiden trots tjat om städning. Det var dags för ett drastiskt beslut. Vi kom överens om att de fick välja fem sorters leksaker var som de fick behålla. Resten stoppade jag undan (jag tänker inte slänga dem, de kan få byta ut sina fem leksaker senare om de vill).  För säkerhets skull skrev jag upp vilka fem leksaker de valde så att det inte blir några diskussioner senare. Jag hade väntat mig gråt och vilda utbrott, men lustigt nog så visste de precis vilka leksaker de ville behålla, och tyckte att det var en jättebra idé att plocka undan resten. När vi var färdiga blev det full fart på legobyggandet. Rensade rum stimulerar tydligen inte bara min kreativitet och leklust.

Medan tjejerna byggde fortsatte jag att rensa i vårt sovrum och den övre hallen, men det bästa är att jag äntligen lyckades borra hål i skåpet i hallen och sätta dit nya porslinsknoppar. Skåpet har varit utan knoppar ända sedan vi köpte det och det har varit minst sagt besvärligt att öppna den undre lådan. Men nu går det bra. Jag känner mig så nöjd.

* * *
We have been cleaning the girls´ rooms today. We decided that they could keep five toys and the rest of it we put away. The girls liked the idea and now it is a lot easier for them to keep everything in their right place. I always feel a lot more creative when I have a clean house, and it seems like the girls felt the same way today. 


I also had time to finally put the door knobs on our closet downstairs.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...