10 juni 2012

Gårdagens fynd

Fyndade tyger
Som jag befarade blev det inget målat igår. Däremot lyckades jag fynda tyger som jag inte visste att jag behövde. Egentligen skulle jag bara ha vaxduk till verandabordet, men lyckades hitta de här bomullstygerna som jag blev helt kär i. Miras kommentar till köpet var. "De ser ut som om du skulle ha fått dem av din farmor." Och det stämmer verkligen. Jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem, men det gör inget. Det är kärlek.

Idag ska jag försöka slita mig från mina tygfynd och ägna mig åt måleri utomhus. Lekstugan är fortfarande inte målad, eftersom det har regnat konstant sedan vi byggde ihop den, men idag ser det ut att bli finväder. Äntligen!

* * *
I bought some fabric yesterday. I love the colours. 

5 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Jätteformat tyger.

Sanna sa...

Åhh vilket underbart fynd! Älskar gamla tyger.. <3

Kraaaaam
Sanna

Elin sa...

:)

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Haha, jättefina tyger skulle det ju naturligtvis stå. Ibland är det inte alls bra att kommentera ifrån iPhonen eller iPaden, det gäller att korrekturläsa innan man skickar iväg kommentarerna då :) .

Elin sa...

Jag anade att det blivit lite fel :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...