28 juni 2012

Det är så vackert

Timmerstugan i Tallbo tidigare i våras
Idag sken solen över Tallbo, och jag blev som vanligt alldeles tagen av hur vackert det är där. Bilden här ovanför tog jag i maj och då hade grönska bara kommit igång. Nu blommar det för fullt överallt, och utanför timmerstugan där mina tavlor hänger står en vacker trädgårdsgrupp i grönt, med en bukett sommarblommor på. Jag hoppas vädret är lika fint på lördag för jag kan tänka mig att det blir ganska rått inne i stugan om det regnar och är kallt.

Trots att jag från början inte alls var särskilt sugen på att åka dit idag så blev det en riktigt trevlig utflykt där jag fick träffa flera nya människor; konstnären Lars Givell och hans gulliga fru, keramikern Helen Wikforss, samt en journalist och en fotograf från Arbetarbladet, båda mycket sympatiska. Dessutom fick vi kaffe och hembakat fikabröd på verandan. Bara det var värt resan.

* * * 
The sun was shining today on my trip to Tallbo. It is such a beautiful place. 


I had a really nice time, even though I didn´t want to go at first. I met some nice people; the artist, Lars Givell and his charming wife, Helen Wikforss who makes ceramics, and a journalist and a photographer from Arbetarbladet. We all had coffee together on the front porch.  

3 kommentarer:

Irenes tavlor sa...

Lycka till i Tallbo, tyvärr kan jag inte komma på lördag för jag ska gå på akvarellkurs i helgen, kram Irene

Emma sa...

Låter som en mysig dag! :)

Elin sa...

Tack Irene! Det låter kul med akvarellkurs.

Det var en mysig dag Emma :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...