16 juni 2012

Att vara modig och följa sin intuition, del 2


Igår var det dags för det andra lagret färg på de två påbörjade dukarna i e-kursen. Den här gången i kalla färger som grönt och blått. Uppgiften var att på olika sätt göra så många märken och mönster som möjligt. Gärna lyssna på musik och dansa lite under tiden också. Och inte tänka.


Jag målade en hel del med händerna, vilket syns på färgtuberna. Det blir lite väl kladdigt kan jag tycka och dessutom funderar jag över hur hälsosamt det är i längden med så mycket färg direkt på huden.


Jag är inte särskilt förtjust i målningarna som de ser ut nu, men känner mig lugn i tanken att det ska på många fler lager innan de är färdiga. Det här var bara till för att testa, och det gjorde jag. Jag tror jag ska lugna mig lite med vattensprejflaskan, det blir lätt lite urvattnat om den används för mycket.


På duk två lät jag ganska mycket av det första lagret synas. Fråga mig inte varför. Det bara kändes rätt och jag tränar ju på att följa min intuition.

* * *
Yesterday I painted the second layer on my two canvases and it was time for som cool colours, like green and blue. In this exercise I tried to make as many marks and patterns as I could without thinking too much. I painted a lot with my hands. It´s quite messy and I think I will use the brush more next time. I also think I overused the spray bottle a little bit. I don´t really like the outcome of these paintings, but I know there are many more layers to come and I enjoyed painting them. 



2 kommentarer:

Madde sa...

Jag skulle tycka att det var hur roligt som helst att anta en sån utmaning som du gör, låter hur spännande och roligt som helst. Nån gång ska jag också. Roligt att få följa dig i detta, heja! :-)

Elin sa...

Det har bara gått en vecka och hittills kan jag definitivt rekommendera kursen. Jag vill bara att det ska gå snabbare så att jag får måla mera :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...