25 maj 2012

Veckans tema: Samlingar

En hög med tyg...
... och en hög till.
Dagens samling är mina älskade tyger. Jag har slutat att köpa små stuvbitar som kan vara bra att ha, men jag kan inte slänga nästan någonting. Mammas åttiotalsgardiner, farmors påslakan och barnens urväxta klänningar. Allt kan komma till användning... någon gång. Och jag blir alltid lika lycklig när jag kan använda något gammalt tyg till att göra något nytt. Det här var vad jag drömde om när jag var liten. Att ha ett helt skåp fullt av tyger att använda till olika projekt.

Idag ska jag åka till Sandviken nu på morgonen och lämna av några konsttryck som jag hämtade hem från Österfärnebo igår. Det är Sandvikendagarna och några konstnärer från Gästrik Konst ska visa sina tavlor i skyltfönstren idag och i morgon. Eftersom jag sålde tre stycken igår måste jag rama in några till innan jag åker. Bråttom!

* * *
My collection today is my fabric. I can´t throw anything away. 


Today I am going to Sandviken to show some of my art prints.

2 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Ett kärt besvär, eller hur?

Tack för leveransen av tavlan igår, jag älskar den!

Kram Victoria

Elin sa...

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...