24 maj 2012

Distans och författarprat

Idag har jag målat... 
... och försökt fotografera mig själv utan att kameran syns. 
Nu ger jag upp måleriet för idag. Istället ska jag sätta mig med en kopp kaffe och snegla på målningen jag håller på med nu för att se vad som behöver göras. Ibland behöver man lite distans till det man gör. Dessutom är det finväder och jag vill få lite sol på näsan.

Ikväll ska jag åka till Österfärnebo för avslutning av konstveckan på biblioteket och lyssna på Karin Berglund som pratar om sin senaste trädgårdsbok. Jag undrar om hon säljer den där? Den heter Samtal i trädgården och handlar om olika kulturpersonligheters syn på sin trädgård. Det låter som något för mig.

* * *
I am going to stop painting for today and have a cup of coffee outside in the sun. This evening I am going to Österfärnebo to listen to Karin Berglund talking about her last book. 

8 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Halloj, säljer du dina prints vid Biblioteket också, eller är det bara utställning? om jag hinner dit ikväll så undrar jag om jag kan köpa "Allt hänger ihop" av dig då?

//Victoria

Elin sa...

Jag säljer dem som är där, men jag kan ta med en annan till dig om du vill. Jag mailar dig också ...

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vad bra, tack då ska jag försöka hinna dit ikväll.

/Victoria

Emma sa...

Finfin bild på dig minsann! :)

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Den ser fantastisk ut, målningen. Och du med;)

Elin sa...

Ha, ha - att målningen ser fantastisk ut kan jag acceptera :) Min äldsta dotter undrade varför jag hade lagt ut en så ful bild på mig själv. "Tänk om någon kopierar den..." Jag tyckte den var lite rolig jag.

Susanne sa...

Httade hit av en slump och vill säga: HEJ! Vad OTROLIGT fint du målar. Heja!

Elin sa...

Tack Susanne! Och välkommen hit!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...