17 maj 2012

Linjer i akvarell 4


Det har varit en produktiv dag. Målarrummet är städat, den påbörjade målningen som jag skulle ha gjort färdig igår avslutades, ett nytt motiv till en beställd tavla skissades upp och så har jag hunnit med att göra några små figurer i akvarell till veckans tema. Och äntligen blir det något som jag faktiskt gillar. Inte för att de är så fantastiskt bra,  utan för att det känns som om det här är något som jag skulle kunna utveckla till något bättre. Jag har ju använt mig av de här skalliga figurerna tidigare och att göra dem i akvarell känns riktigt roligt. Och dessutom väldigt lätt! Det enda jag har gjort är att måla själva figuren med mycket vatten och lite färg på ett torrt akvarellpapper. Sedan ristade jag in detaljerna. Klart. (Att det blev just horn och en krona beror på att jag prövade att dra ut linjer från det blöta huvudet för att se vad som skulle hända. Kronan fyllde jag i med lite vatten för att den skulle smälta ihop med figuren mer.)




3 kommentarer:

Emma sa...

Jag gillar dem också! Tjusigt!

Maria sa...

Kul tema! Du är så bra på att ge dig själv utmaningar och fullfölja dem. Kul att det blev bra med brickan! Idag kommer blogginlagg om din bild.

Elin sa...

Tack Emma och Maria!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...