29 maj 2012

Jag känner mig ganska lugn ändå

Inne i Timmerstugan i Tallbo
Det börjar närma sig utställning och jag har tusen andra saker jag måste göra också, men konstigt nog känner jag mig ganska lugn. Det ordnar sig. En av anledningarna till mitt humör är besöket på Tallbo i lördags. Jag tog några bilder på Timmerstugan där jag ska hänga mina tavlor, och det är en jättemysig lokal med en gammal öppen spis och ganska lågt i tak. Bäst är ändå att det inte är så stort. Jag har alltid problem med att få ihop tillräckligt många tavlor till en utställning och jag har haft lite grubblerier över att det ska kännas alldeles för tomt därinne, men det kommer det inte att göra. Jag har nio målningar färdiga, varav en riktigt stor så jag känner att jag kan slappna av. Någon till hinner jag göra men jag behöver inte jobba dygnet runt. Skönt.

Idag ska jag försöka få ihop livet utan hjälp av mannen som ska på skolresa med sin klass. Det är kakor som ska bakas till en gårdsfest på döttrarnas skola, barn som ska hämtas och fotbollsträning för mellandottern. Allt på ungefär samma gång. Det ska bli...  en utmaning.

Men först ska jag måla.

* * *

It is soon time for my exhibition at Tallbo, and I have a thousand other things to do as well, but I feel pretty calm. It will be ok. "Timmerstugan" where I will be showing my art is not very big. I already have nine paintings, and I still have time to do a few more. 

Today I am going to bake a cake for my daughters school and drive kids to and from different activities - all at the same time. It will be challenging. But first I will paint.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett vackert rum för vackra tavlor. Det kommer att bli toppenfint!

Elin sa...

Jag hoppas det!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...