21 maj 2012

En fotoutmaning som veckans tema

En liten dalahästsamling
Jag har en hektisk vecka framför mig med aktiviteter varje kväll och hinner inte med någon måleri- eller teckningsutmaning. Men jag har ändå lust att göra någonting som veckans tema och igår kväll kom jag på det. För en tid sedan fick jag frågan om jag samlar på något. Nej, tänkte jag, inte nu längre... men sedan insåg jag att jag visst har flera minisamlingar lite här och var i huset. Säkert tillräckligt många för att fylla en hel veckas inlägg. Veckans tema blir därför en fotoutmaning med namnet Samlingar. (Och som vanligt är det fritt fram att haka på.)

Min dalahästssamling är inte stor, men däremot väldigt älskad. Jag har tre stycken i olika storlek och färg. Mittenhästen, den vita, kommer från min barndom. Den var inte särskilt högt skattad då, utan hängde med i leksakslådor eller andra pryllådor och det var inte förrän jag flyttade in i det här huset som jag insåg att den är riktigt fin. Den minsta svarta hästen vet jag inte var den kommer ifrån. Den har bara dykt upp på något  konstigt sätt. Antagligen från farmors gamla saker, eller möjligen från Peters familj. Den största röda hästen köpte jag på en loppis i Örnsköldsvik för några somrar sedan. Den är ganska skamfilad men det gör ingenting. Jag älskar den ljusröda färgen och den passar så bra ihop med de övriga.

Jag tror inte att jag kommer att utöka min samling dalahästar. Den är perfekt som den är. Fast det förstås... det går ju alltid att påbörja en ny samling någon annanstans i huset...

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag är med! :)

Emma sa...

Jag är också med! Inlägg kommer imorgon :)

Elin sa...

Kul :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...