16 maj 2012

Äntligen en man

Dagens akvarellteckning 
Dagens akvarellteckning på temat linjer i akvarell blev en något fundersam (eller irriterad?) man. Det är sällan jag väljer att måla eller teckna män. Av någon anledning tycker jag aldrig att jag får till dem riktigt. De får oftast lite för kvinnliga drag. Ännu en sak jag behöver träna på alltså.

Idag ska jag måla färdigt en målning jag håller på med, rama in sju konsttryck och sedan åka till Österfärnebo för att hänga upp några tavlor i deras nya fina bibliotek. Det är dags för årets konstvecka där  några lärare, elever och andra konstnärer ska visa sina bilder i en vecka och så avslutas det hela nästa torsdag med att författaren Karin Berglund kommer och pratar om sin senaste trädgårdsbok. Mycket att göra alltså så det är bäst jag sätter igång.

* * *

My painting today is a man. Finally. I almost never paint men and I when I do I think they look like women. I need practise. 


Today I am going to finish a painting I started yesterday, frame seven art prints and then go to Österfärnebo to hang some paintings for a show next week.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Du får la ta och kika in på skolan också!

Emma sa...

Fint målat!
Ha en härlig och kreativ dag :)

Elin sa...

Emma: Tack detsamma!

Lisa: Jag kikade in men hade ingen nyckel och skolan är ju som ett fort nuförtiden :) Dessutom hade jag bråttom hem till tjejerna. Vi syns på torsdag.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...