28 april 2012

En oväntad belöning

Porslinsblomma i mitt fönster
De blommor som överlever hemma hos oss blir riktigt härdade. De får knappt något vatten, planteras antagligen aldrig om (om jag inte får något ryck vid helt fel årstid), får aldrig någon näring, blir i vissa fall tuggade av katter och får utstå stekande sol på somrarna. Ändå belönas vi ibland med sådan här praktfull blomning. Jag blir lika förundrad varje gång och tänker att jag ska bättra mig. Kanske åtminstone köpa lite blomsternäring? Det kommer jag antagligen ha glömt när jag kommer till affären...

Idag ska jag ta en tur till Gävle för att inhandla lite konstnärsmaterial, barnen och pappan ska sälja jord för skidklubbens räkning och sedan ska vi på kalas ikväll. Jag hade tänkt hinna med lite måleri däremellan, men det kanske blir lite svårt att hinna med. Om jag skyndar mig så kanske...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...