12 februari 2012

Morgonmänniskor 12

Hjördis Johansson Becker i sin ateljé är dagens morgonmänniska
Till min stora glädje hade vår lokaltidning ett reportage idag om en lokal stor konstnär och hennes ateljé. Lite avundsjuk blir jag när jag läser att hon har ett helt nybyggt hus på tomten till förfogande. Det skulle jag också behöva (eller behöva och behöva... vilja ha), men det finns inte riktigt utrymme i vår ekonomi för det. Jag älskar dock Hjördis Johansson Beckers svar på snickarens fråga vid bygget: "Kommer det här att löna sig?" "Nej, jag funderar på att bygga en swimmingpool istället."

Bilden är tecknad med tuschpenna och ifylld med akvarell på ett rispapper (tror jag det var..?) som jag fick av min svärmor igår. Texten har jag lagt till i Photoshop.

2 kommentarer:

Maria sa...

Fin, både tanken och bilden. Och lite humor är bra. JAg vill också ha ett extra ateljehus på gården. Men har inte heller råd med det. Har redan en liten sommarstuga, men den är ju kall den här årstiden, så den använder vi bara som förråd.

Elin sa...

Men drömma kan man ju alltid... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...