28 januari 2012

Who are my who?

Ursprungsfotot av Wrote, redigerat av mig.  (CCby2.0)
Hello Soul Hello Business pågår för fullt. Jag har lite problem med att hänga med i svängarna, och ändå har jag ganska mycket tid att ägna åt den just nu. Den här veckan har ägnats åt tanken att man som egen företagare faktiskt kan välja sina kunder och samarbetspartners. Vi har fått flera uppgifter där vi ska fundera över vilken typ av människor vi skulle vilja arbeta med och vilka vi inte vill arbeta med. Många av deltagarna verkar veta precis vad de vill och vad de inte vill. De berättar om situationer där de blivit illa behandlade och hur de vill undvika det. Själv har jag hittills haft tur att bara träffa på trevliga köpare. Jag har aldrig haft problem med någon som totalsågat det jag gör, inte har betalat, eller velat lämna tillbaka någon tavla. Tvärtom. Flera har däremot kommit tillbaka eller på annat sätt hört av sig och berättat hur nöjda de är med sin tavla. Underbart! Visst har jag upplevt att människor är kritiska till det jag gör, men de personerna stannar ju inte särskilt länge på en utställning, och surfar inte in på min blogg, så de påverkar inte mig särskilt mycket.

Om jag ändå ska försöka formulera några tankar kring hur jag vill att en idealisk kund eller samarbetspartner ska vara, så har jag kommit fram till fem ovanstående punkter. Jag vill arbeta med människor som är öppna och ärliga, vänliga, reflekterande, som har humor och kan skratta åt sig själva och som tar ansvar. Ganska grundläggande saker, kan jag tycka. Sedan är ju frågan om jag själv kan leva upp till mina krav. Det kanske jag får jobba på...


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...