11 januari 2012

Nya upptäckter att utforska

Återvinningskonst 40, 2011, blandteknik, 15x15 cm, SÅLD
Det var länge sedan jag fyllde på min länklista, men det betyder inte att jag inte gjort nya upptäckter att utforska. Jag har flera nya favoriter som jag återkommer till som till exempel:

Golly Bard´s Drawing Room  där konstnären Holly Ward Bimba visar sina fantastiska finkänsliga teckningar som hon bland annat trycker på tyg.
Rachael Taylor en brittisk designer som gör vackra mönster och skriver om vad hon inspireras av.

The Jealous Curator som bäst beskrivs med underrubriken : "A collection of artwork that inspires & depresses me. I know it´s good when I´m left thinking DAMN I WISH I THOUGHT OF THAT.

Do what you love där Beth Nicholls skriver om precis det som bloggen heter, att göra det man älskar.

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Vad du jobbar på, jag är både imponerad och inspirerad! (Själv är jag på konferens som har så lite med målning att göra som det är möjligt och på lunchen idag ska jag faktiskt gå upp och pensla lite..)

Lycka till med hängningen:)

Elin sa...

Tack Helena! Det är så skönt att slippa hoppa mellan olika jobb den här terminen. Det är lite lättare att vara kreativ då.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...