5 januari 2012

Efterlängtat paket

Uppspänd duk på kilram
Igår kom min beställning från Artistica och jag kunde äntligen spänna upp de tavlor jag målat tidigare. Det är så mycket enklare att måla när kanterna är tydliga. Om man målar på duken när den är upphäftad på en skiva kan det vara svårt att bedöma exakt var kanten kommer att bli när duken väl har hamnat på kilramen. Dessutom är det svårare att få den ordentligt sträckt, och är det något jag inte gillar så är det när duken är bubblig. Det ser så slarvigt ut. 

Jag har skrivit om hur nöjd jag är med Artistica förut, och man skulle nästan kunna tro att jag var sponsrad av dem, men det är jag inte. Det är bara så otroligt skönt att kunna beställa precis det man vill ha, och få varorna levererade snabbt och säkert. Särskilt när man bor på landet som jag gör. Det finns inga affärer i närheten som har något större utbud av konstnärsmaterial. Det finns säkert andra nätbutiker som är lika bra, men jag har jämfört priser på en del och jag ser ingen anledning att byta. 

Ett företag som jag inte är lika nöjd med är Bonniers bokklubb. Jag fick ett paket därifrån också igår och det är tredje gången jag får hem något som jag inte vill ha, och inte beställt. Det har visserligen aldrig varit något problem att få skicka tillbaka ovälkomna böcker, men jag vill inte ha det besväret. Jag tänker aldrig mer bli medlem, oavsett hur fina premier de lockar med. 

2 kommentarer:

Åsa sa...

Åh vad skönt att ramarna har kommit! Jag känner igen paniken! Har inte kommenterat dina tidigare inlägg, men det är så fina tavlor! Jag tycker du är så modig som ägnar dig helt åt konsten och måleriet. Helt rätt och det du gör är så bra! Var ska du ställa ut nu? Jag har säkert läst det men glömt bort...

Elin sa...

Tack Åsa! Jag ska ställa ut på Galleri Boken i Hofors. Vernissage är den 14 januari 11-14. Kom gärna och titta!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...