6 januari 2012

Återvinningskonst i större format

Färdiga målningar på rad
Mina återvinningstavlor är vanligtvis små 15x15 cm, gjorda på ett kartongunderlag och monterade i en riktig glasram. I år har jag experimenterat med återvinning i lite större format. Bilderna är ovanför är 35x35 cm och är  gjorda på duk. De ska ramas in med en vit listram, men utan glas. Jag är riktigt nöjd med dem.

Idag ska jag fokusera på att göra färdigt lite detaljer på några målningar, och så måste jag börja måla lister så jag kan rama in allihop. Sedan borde jag påbörja en ny också men det kommer jag antagligen inte att hinna, för i kväll är det dags för släktmiddag. Det är en dag i morgon också (tack och lov!).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar färgerna på dina återvinnings tavlor, de är så milda och vackra. Lycka till på utställningen. Marie

Elin sa...

Tack Marie!

Elin sa...

Har hängt med här i din utställningsstress här i bakgrunden (den som ändå hade tiiiiid!) och måste säga att jag är djupt impad av vilka fina grejer du gör trots stressen! Den är en konst bara det! Längtar efter att se bilder från utställningen sedan :)

Elin sa...

Tack Elin! Jag kommer att visa bilder från utställningen sedan, och alla tavlorna förstås - bara jag kommer i håg kameran. Det brukar vara lätt att glömma.

Det där med tiden är ju en fråga jag ständigt sliter med, så jag förstår!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...