10 december 2011

Återvinningsblomma på paketet


En stor fördel med att ha ett eget rum för alla färger, papper och penslar är att det är så lätt att ta några minuter för att pyssla lite. Det blir ingen stor apparat, och det behövs inte städas undan så noga heller.

Igår kväll skulle jag göra i ordning ett kort till en släkting som fyller år, när jag insåg att jag inte hade något kuvert som passade till kortet som jag just gjort. Det fixade jag med lite presentpapper, men det såg lite tråkigt ut, så jag pysslade ihop en återvinningsblomma som dekoration. Lite wellpapp, en bit filt, rester från en gammal akrylmålning och en av farmors knappar fastsydd med hennes broderigarn. Snabbt och enkelt när allt finns tillgängligt.

När jag var liten drömde jag om att ha ett rum fullt av tyger, garner, färger och papper och när jag flyttade hemifrån började jag samla på mig material. Jag köpte stuvbitar, sparade knappar från gamla kläder, tog över min farmors garnsamlingar och så vidare... Nu har jag massor av material och det är underbart!

Det enda problemet är att jag börjar få ont om utrymme. Nästa dröm får nog bli ett större målarrum... eller en egen ateljé...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...