1 november 2011

Veckans färglycka

Foto: Elin Folkesson
Utomhus är det regnigt och grått och här inne är det inte mycket roligare. Jag är sjuk, har feber och ont i kroppen. Lite gladare blir jag när jag går förbi vår hall. Där är det evig sommar med ängsblommor på väggarna.

Just nu är det en tillfällig installation med en gammal målarfläckig kökspall och en soptunna från Ikea där. Det är min äldsta dotter som ständigt möblerar om på sitt rum, och de möbler hon ratar för tillfället hamnar på de mest oväntade ställen i övriga huset. Jag brukar inte bli så glad över det, men den här kombinationen var faktiskt riktigt fin.

(Dörrarna är avlutade för lääänge sedan innan jag blev gammal och klok. Vi slet som djur för att få bort linoljefärgen och nu vill jag bara måla tillbaka samma nyans... Till mitt försvar ska jag säga att mina föräldrar hade målat över den vackra ursprungliga färgen på sjuttiotalsvis med vit lackfärg, förutom speglarna som fick en rand i knallorange. Läckert!)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...