29 oktober 2011

Fullkomligt lugn


Det har varit en tuff vecka i skolan och torsdagens målartid gick förbi utan att mycket vettigt blev uträttat. Jag var för trött helt enkelt. Nu är det helg, de två största tjejerna är på halloweendisco och den minsta sitter i mitt knä och myser. Huset är städat, ljusen är tända, pumpan som svärmor kom med är fixad och jag har hällt upp ett glas vin i väntan på att få äta middagen som står färdiglagad på spisen.

Peter blev kvar på discot med en smått chockad Greta som aldrig varit på en sådan tillställning förut, så vi får äta lite senare än beräknat, men det gör ingenting. Just nu känner jag mig fullkomligt lugn. All stress är som bortblåst.

Det behövs sådana stunder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!
Ja, visst behövs såna stunder. Här är stora tjejen oxå varit på Halloweenkalas.

Ha det skönt!

Elin sa...

Kul att se dig här. Jag har skrivit en kommentar på din nya blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...