5 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 5

Kubistisk vovve
Dag fem på på novembers utmaning och dagens hund blev en kubistisk variant i akrylfärg. Den här bilden var roligast hittills att göra, även om han själv ser lite ledsen ut.

De senaste dagarna har jag haft feber, hosta och värk i kroppen så jag har därför haft gott om tid att ägna mig åt konst, men däremot inte så mycket kraft. Någon liten bild har jag orkat med varje dag, men inga större målningar. Lättare har det varit att klicka sig runt på andra deltagares bloggar för att läsa och inspireras.

Jag har klickat mig runt på deltagarlistan för Art Every Day Month och besökt ett stort antal bloggar som jag aldrig sett förut och en sak har slagit mig. Det går fort att bestämma om en blogg är värd att läsa eller inte. Några sekunder har varje blogg på sig att fånga min uppmärksamhet på något sätt. Det kan vara spännande bilder, ett snyggt foto eller en slagfärdig rubrik, eller bara en snygg design i största allmänhet. Det finns så vansinnigt mycket konst och kreativitet på nätet att jag inte har tålamod att leta efter något spännande. Jag vill se något intressant direkt, annars är jag redan på väg någon annanstans. Orättvist kanske, men så är det. Samtidigt så är ju smaken olika. Det som lockar mig, lockar inte någon annan så i slutändan kanske det jämnar ut sig. Alla får de besökare de passar ihop med, eller?

Vill du se övriga deltagares bidrag för dagen? Titta här.

15 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

DEN gilla jag, kul idé med kubism!

Håller med dig om den uppsjö av konst som finns på webben och att man inte riktigt har tålamod att se runt på allt, och inte tiden heller för den delen. Ibland frustrerande, för man skulle vilja hinna se så mycket mer.

Tänk innan det digitala kom, när man tog kort på sina alster med sin gamla pocketkamera och satt in i ett fotoalbum. Allting gjordes mer eller mindre i det tysta. Det är egenliigen helt fantastiskt med den genomslagskraft allt kan få idag, så direkt!

Elin sa...

Helena: Jag har tänkt på det jag också, vilken enorm skillnad för konstnärer idag jämfört med tidigare. Jag är så glad att jag lever nu :)

Kara Chipoletti Jones of GriefAndCreativity dot com sa...

Beautiful!

B @ Sweet Limes sa...

awwww, so adorable! the rough sharp edges are fabulous.

Elin sa...

Mother Henna and B@Sweet Limes: Thank you both!

Gwen sa...

Wonderful colours
Gwen

Joni Nickrent sa...

Great design...love the doggie

Jennibellie sa...

This is FANTASTIC!!! I don't think he looks sad at all, absolutely amazing work, thanks so much for sharing, much love Jennibellie xx

Elin sa...

Gwen, Joni and Jennibellie - Thank you! (and I am impressed that you translated and read my words Jennibellie. Google translate can make the text very strange sometimes!)

Unknown sa...

Sweet pup:)

Judy Hartman sa...

I love this!

Carolyn Dube sa...

I love seeing your art each day! This dog is so much fun!

Tracey FK sa...

He looks great as a little cubist... hope the flu and cold passes quickly... there is nothing worse... i will send you some warm sunshine from Australia xx

giddy up sa...

Visiting from AEDM, sorry you are not feeling well. Have to agree with your post.

Elin sa...

Thank you everybody!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...