4 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 4

En liten hund i blyerts
Den lilla blyertshunden som jag skulle ha gjort igår fick bli dagens bild istället. Det är sällan jag lägger ner tid på att teckna ordentligt. Jag är så otålig och vill snabbt vidare, mina övningar med penna och papper blir på sin höjd snabba skisser inför en målning, men jag vill verkligen träna upp min förmåga och det enda som gäller då är naturligtvis att träna, träna, träna... Det är därför det är så bra med en sådan här utmaning, som tvingar mig att göra något varje dag.

Fler Art Every Day Month-deltagares alster hittar du här.

10 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Jätteskön teckning tycker jag:)

Ha en fin fredag!

Elin sa...

Detsamma Helena!

Anonym sa...

O that is a darling dog and a wonderful rendition!
~Dawn

Wenche sa...

Mycket känslig teckning

Serena Lewis sa...

Lovely dog drawing...I like how you did a background behind him. :)

Nigel sa...

Wonderful artwork, and he's a fine looking dog :)

Elin sa...

Wenche: Mina blyertsteckningar är bara skräp jämfört med dina! Men jag ska träna, träna, träna :)

Tracey FK sa...

I like getting the chance to do close rendering.... though I usually do half a drawing because I get a bit restless... very impressed you finished it off and great shading around the face xx

Kristin Dudish sa...

This is such a fun challenge you're doing! I look forward to seeing all of the different versions of the dog! It's a great start so far :)

xo
Kristin

Elin sa...

Thank you all for your comments!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...