20 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 20

Återvinningshund, 15x15 cm
Det har varit en kreativ söndag hemma hos familjen Folkesson. Hela förmiddagen var köksbordet fullt av tyg, papper, garn och färger, medan jag och flickorna pysslade. När de små sprang iväg med sitt pyssel för att leka, ville jag inte riktigt sluta, därför blev dagens hund en pysslig historia tillverkad av återvinningsmaterial.

Som underlag använde jag en gammal Ikeakartong som med ett lager akrylfärg och en bit mönstrad pappersnäsduk blev en riktigt fin bakgrund till hunden som jag klippt ut av en spillbit målarduk. Några lager akrylfärg och lite tusch gav färg åt hunden, som dekorerades med en blomma gjord av en ansjovisburk, sidenband och broderigarn.

Han blev riktigt söt tycker jag.

Fler Art Every Day Month-deltagares alster hittar du här.

3 kommentarer:

Gwen sa...

He looks magnificent against your background of textured flowers:)
xx

Nordljus sa...

Great colours, and textures in the background. He looks like a little Christmas present. Really sweet.

Elin sa...

Thank you everybody!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...