19 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 19


Dagens utmaning är ett samarbete mellan mig och mina två yngsta döttrar, Sonia och Greta. Det är jättekul att rita tillsammans med dem, men man kan inte räkna med att få så mycket eget gjort. Så fort jag började rita linjehundarna på bilden längst upp, ville båda flickorna ha en varsin hundteckning att färglägga. Det slutade med att jag producerade hundar på löpande band, som de sedan fick göra konstverk av. Jag fick inte så mycket egen konst gjord, men jag var kreativ i alla fall, och fick två glada tjejer som var mycket stolta över sina hundar.

Fler kreativa människor hittar du på dagens Art Every Day Month inlägg på bloggen Creative Everyday.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, it looks like you may have some other artists in the family!?! Very nice :)

Sarah Anderson sa...

great one liners! and fab piccies from your little one :)

Elin sa...

Thank you Cat and Sarah!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...