16 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 15

Hund ritad med barnens nya tuschpennor
Gårdagens utmaning bestod i att bara försöka hålla sig vaken tills det var okej att hoppa i säng. Jag var sååå trött och slötittade på teve hela kvällen, vilket betyder att jag för att inte bryta min serie på trettio bilder var tvungen att göra två hundar idag i stället. För ordningens skull så presenterar jag dem i två separata inlägg.

Den här lilla lilarosa  hunden är ritad med en av barnens nya tuschpennor, som de fick i födelsedagspresent förra helgen. Pennorna ligger ständigt framme på matsalsbordet och det är kreativ verkstad där varje dag efter skolan. Alla tre tjejer sitter på rad och ritar teckning på teckning. Idag lånade jag en penna för att piffa upp min hund med lite färg. Prickarna i bakgrunden ser nästan ut som ett snöfall tycker jag. Kanske beror det på att jag av misstag har ritat linjen bakom snett, så det ser ut som om han står i en sluttning utomhus?

Fler kreativa bidrag till Art Every Day Month hittar du om du klickar här.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...