14 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 14

Blyertsteckning redigerad i Photoshop
Den fjortonde dagen på utmaningen och jag bjuder på en redigerad blyertsteckning. Det börjar kännas som om jag har prövat alla möjligheter med den här lilla hunden, men naturligtvis har jag inte det. Det är bara min hjärna som är lite överhettad efter en lång dag i skolan. Jag ska nog hitta på lite fler varianter innan Art Every Day Month är över.

Även om det inte har blivit så mycket tid för måleri här hemma den senaste tiden, så har jag fullt med bilder i huvudet som väntar på att få komma ut. Jag har en utställning planerad i januari på Galleri Boken i Hofors, och måste verkligen hitta tid att måla, men just nu är det tufft. Tur att det är ett jullov innan!

4 kommentarer:

Wendy Edsall-Kerwin sa...

I like this sketch of the little dog. The photoshop editing you did really makes it look like an ink wash drawing. It's like he's popping out of the mist.

Wenche sa...

Hunderna är helt fantastiska ,du har fått en så levande känsla i dem.

Tracey FK sa...

We are on the countdown to our long summer break here and I can't wait... the end of the school year is so trying and you are still getting in there and doing something every day which is pretty awesome in my book... I am going to miss these little dogs come december!!!

Elin sa...

Wendy och Wenche: Thank you och tack!

Tracey: A long summer brake would be nice...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...