11 oktober 2011

Att sortera tankarna


Jag har alltid skrivit dagbok med viss regelbundenhet. Den senaste tiden har jag varit slarvig och inte skrivit. Det är inte bra. Jag behöver sortera mina tankar i skrift och allt passar inte att skriva här på bloggen, inte för att det är så särskilt hemligt, snarare riktigt sövande tråkigt.

Tyvärr så tog min nuvarande dagbok slut idag. Jag hade inte ens märkt att det bara var några få sidor kvar, så jag har inte hunnit köpa någon ny. Annars är det något jag verkligen brukar längta efter, att få påbörja en helt ny och oskriven bok. Nu får jag istället ta en ful gammal loggbok som låg här hemma för att överhuvudtaget kunna skriva de närmaste dagarna tills jag tar mig iväg till affären. Jag försökte piffa till den genom att klistra på ett prickigt papper. Det hjälpte inte särskilt mycket, men den får duga i alla fall.

Nu ska jag skriva.

2 kommentarer:

Nordljus sa...

Hope you'll be able to buy a new diary soon! I love buying them, but I'm very bad at writing in them. I recently discovered art journaling, and I find it much easier to express my thoughts with paint and just add a few words.

Elin sa...

Jag har provat art journaling också, men det fungerar inte för mig. Det tar för mycket tid och så hjälper det inte till att sortera tankarna - snarare får jag fler tankar som behöver sorteras!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...