29 september 2011

Ny färgkärlek

Nya färger
Innan eftermiddagens tavelleverans har jag lite tid att leka med mina nya färger. Som bilden visar har jag på senare tid fastnat för kombinationen rosa/orange, vilket resulterade i en nybeställning från Artistica. Idag har jag påbörjat en målning med just de färgerna, men vis av erfarenheten kanske de kommer att ändras under målandets gång.

Antagligen kommer min nya färgkärlek  inte att visa sig i mina målningar eftersom det oftast slutar med att jag dämpar det knalliga med en dovare gråblå nyans. Fast dovt orange och smutsrosa borde väl kunna fungera? Vi får se hur det slutar.

2 kommentarer:

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Rosa och orange i kombination är min absoluta favoriter.
//elisabeth

Elin sa...

Ja, det är en kombination man blir glad av!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...