5 augusti 2011

En dov färgskala


Det är lustigt hur det kan vara. Gårdagen skulle ägnas åt måleri. Jag hade hela dagen för mig själv och jag hade verkligen längtat efter det, och ändå fick jag ingenting vettigt gjort. Istället fastnade jag i datorn i jakt på en bild att måla efter. Jag visste precis vad jag göra och behövde ett foto på en kvinna i en viss ställning och det hittade jag naturligtvis inte. När jag väl gav upp och tog en bild som var ganska nära det jag var ute efter, blev det inte bra ändå. Det blev inte alls som jag hade sett framför mig.

Inte förrän resten av familjen var på hemväg hade jag kommit in i måleriet, och då var det dags att sluta. Så är det ofta. Jag har en lång startsträcka, och särskilt när det har gått lång tid sedan sist jag målade. Jag blir stressad och vill utnyttja tiden så bra att det bara blir kattskit av alltihop. För att det ska bli bra måste jag ha utrymme att leka, och då behöver jag mer tid. Helst varje dag. Hur ska jag ordna det?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...