2 augusti 2011

Det kan aldrig bli för mycket prickigt

Prickig vaxduk och prickiga servetter
Bordet på altanen har sett bättre dagar. Jag har försökt att måla om det, men det hjälpte inte särskilt mycket. Istället tänkte jag mig en rosa vaxduk med vita prickar som skulle dölja de värsta skönhetsfläckarna. Just en rosa skulle passa perfekt. Vi hade en sådan förut när barnen var mindre, men den slaktades av deras hamrande bestick. Nu verkar det inte finnas just i den färgställningen, i alla fall inte häromkring, så det fick bli en vit duk med svarta prickar istället. Det fungerar också. Dessutom hittade jag rosa och vita servetter i den lokala Ica-butiken. Jag har sagt det förut, men det gäller fortfarande: Jag blir lycklig av prickar!

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Håller helt och hållet med. Jag gillar också prickar och det är somrigt!

Elin sa...

Och nu får jag ännu mer prickar, eftersom Lotta hittat rosaprickig vaxduk i Gävle... Tjohoo!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...