9 juli 2011

Kreativ i trädgården



Av någon underlig anledning känner jag mig väldigt borta i en blomsteraffär. Jag tycker om blommor, men jag kan inte välja och komponera buketter och vet aldrig vilka sommarblommor som passar tillsammans i utomhuskrukor. Man kan tycka att det borde vara lätt när man är intresserad av färg och form i övrigt men tydligen inte i mitt fall. Jag lämnar gärna över blommorna till någon annan som kan det bättre. Det har resulterat i att vi oftast inte har några krukor med blommor i trädgården på somrarna, om vi inte har fått några av någon annan såklart.

När vi kom hem från Italien hade jag huvudet fullt av alla fantastiska blommor som växte i trädgården där och möttes här hemma av EN liten minikruka med EN randig petunia i (som jag fick på skolavslutningen!). Sorgligt. Mira och jag bestämde oss för att göra något åt det, och delar av resultatet syns på bilderna här ovanför. På framsidan satsade vi  på vitt och svart, medan altanen fick en mer romantisk stil i rosa. Tillsammans med några  gamla mjölkkannor och zinkkrukor jag hade i källaren blev jag riktigt nöjd. Inte riktigt som i Italien, men helt okej.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jättejättefint!

Landbohaven sa...

Hvor er det smuk.
Tak for kigget.

Elin sa...

Tack! Jag är så nöjd fortfarande - de har inte dött än ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...