10 juni 2011

Att vara snäll mot sig själv

En glad Mira med en av sina kärlekar Fotograf: Mira Folkesson
Jag har varit så arg på sistone. Jag har irriterat mig över småsaker och exploderat utan förvarning, vilket resulterade i att jag i morse satt vid frukostbordet och kände mig riktigt dum och värdelös. Grubblade över vad jag gjort och sagt och vad andra sagt och kanske menat... Jag fokuserade på allt negativt jag kunde hitta och glömde allt roligt och positivt som hänt den senaste tiden. Allt kändes bara tråkigt.

Sedan hände något som fick mig att helt tänka om. Jag fick höra några positiva ord från ett oväntat håll, och helt plötsligt var många av mina grubblerier som bortblåsta. Det blev en påminnelse om att jag inte ska tänka så mycket utan ge mig själv en klapp på axeln och tycka att jag duger som jag är. Jag trodde att jag hade lärt mig den läxan tidigare, men det är så lätt att glömma.

Från och med nu ska jag fokusera på allt som är bra i mitt liv och lägga det andra åt sidan. Förhoppningsvis påverkar det mitt humör. Jag är trött på att explodera.

3 kommentarer:

Mia sa...

Hej! Vilken fin blogg du har och vilka underbara tavlor du målar ;o) På återseende! // Mia

Elin sa...

Jag är också himla arg jämt nu! Och jag grubblar precis som du. Ska försöka klappa mig själv också ordentligt på axeln för jag har mest bara dåligt samvete för jag är så hopplös ;) Men det blir nog bättre när bara sommaren är igång på riktigt och vårens hets lugnar ner sig.

Sv: Ja, en del kilon är verkligen seega! Hoppas du snart övervinner det! Själv har jag ju hemskt många kilon tillbaka till där jag var för fem år sedan när jag blev gravid med min son. Men nog ska det gå!

Elin sa...

Mia: Tack. Du är så välkommen tillbaka!

Elin: Ja, kom ihåg att klappa dig själv på axeln. Du är bra!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...