21 maj 2011

Tid för annat måleri

Nymålad dörr
Vi bor i ett gammalt hus som kräver mycket underhåll, men har oftast inte särskilt mycket tid att lägga på renovering. Under vinterhalvåret ägnar jag mig hellre åt att måla tavlor och Peter försvinner ut i skidspåret. Nu är snön borta och jag har ingen utställning planerad, vilket innebär att det är dags att stryka några punkter på fixarlistan.

Idag har ytterdörren fått ett extra lager linoljefärg och fyra fönster har blivit tvättade. Det behövdes verkligen. Och som vanligt leder städning och fix till att kreativiteten vaknar. Det sitter en liten krok på dörren där jag  brukar ha en krans till jul. Jag har letat efter någonting att hänga där även andra årstider men inte hittat något som jag gillar. Nu har jag lite funderingar på att göra något själv. Lite återbruk kanske? Fast egentligen skulle jag ju beta av på listan...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...