21 april 2011

Sista-minuten-fix

"Vid din sida II", 2011, akryl/collage på duk, 30 x 30 cm
Hängningen gick bra igår. Det tog nästan fem timmar, men då fikade vi en del av tiden också. Det var inte helt lätt att bestämma hur tavlorna skulle hänga, vi flyttade fram och tillbaka ett bra tag, men jag tror det blev ganska bra till slut. Som vanligt är jag lite orolig för att allt har ramlat ner under natten, men nu har jag i alla fall ordentliga krokar att hänga på. Det hade jag inte förra året.

Idag ska jag fixa lite sista-minuten-saker:

  • köpa sifferklisterlappar och sätta upp dem på utställningen
  • köpa en namnlappshållare så alla vet vem jag är i morgon
  • ta med en trasa och putsa bort fingeravtryck på återvinningstavlornas glas
  • stryka en duk som jag ska ha på ett av borden 
  • lägga dit prislistor
  • ta med informationspärm, kassalåda, vykort med ställ och eventuellt någon dekoration
  • köpa godis att ha i en skål (förra året försvann allt godis på en minut när alla stormade in efter invigningstalet)
  • försöka hitta något snyggt att ha på mig, behöver lite vårkläder
  • köpa färgpatron till skrivaren 
  • leta fram de röda och gröna klisterlapparna för eventuell försäljning
  • säkert en hel del mer som jag inte kommer ihåg just nu...

3 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Härlig gul. Jättefin målning, well done!

Sara sa...

Vad fin den här var! Jag gillar färgerna och allra mest strukturkänslan i bakgrunden...

Elin sa...

Tack Helena och Sara!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...