19 april 2011

Inte göra samma misstag igen

"Som jag hade dig förut", 2011, akryl på duk, 41x41 cm
Jag är märkvärdigt lugn trots att Gästrik Konst börjar på fredag. De senaste dagarna har jag mest ägnat åt hem och familj, så nu börjar det bli dags att fokusera på konsten igen. I morgon är det dags för hängning och så här i sista sekunden insåg jag att jag inte ska upprepa förra årets misstag. Då hade min kamera precis gått sönder, vilket  betyder att jag inte har några bra fotografier på de tavlor som såldes då. Jag tiggde till mig några foton från konstnärskollegor och bekanta besökare när utställningen väl var på plats, men jag har inga foton med tillräcklig kvalitet för att trycka upp t ex vykort. Idag har jag därför fotograferat och redigerat bilder. Nu ska jag bara klura ut titlar till två tavlor som jag glömt bort. Den här ovanför har fått låna titel från en låt av Melissa Horn.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken helt underbar tavla, det ska bli spännande att se den verkliga varianten av den på utställningen! För jag hoppas att den är med där.

/Helena H

Elin sa...

Den är med! Aningens grönare än på min dator i alla fall... det är så svårt att få till rätt färger på fotografierna.

Wenche sa...

Lycka till med alla dina härliga tavlor.

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Lycka till på fredag Elin! Och ta massvis av bilder så vi alla som inte ka komma, får se sen:) Må så gott!
Kram Helena

Ingela sa...

Äntligen är jag hemma en påsk, så i år ska jag besöka din monter. Ska bli spännande!

Elin sa...

Tack Wenche och Helena. Jag ska försöka komma ihåg att fotografera vid invigningen så jag kan visa bilder sedan.

Vi syns där Ingela!

Sara sa...

Lycka till! Tyckte titeln kändes bekant, brukar ju lyssna på Melissa :)

Elin sa...

Jag har lånat delar av Melissa Horns texter till fler tavlor, eftersom jag har lyssnat på henne när jag målat. Kanske inte så konstigt att flera besökare uppfattade min utställning som lite sorgsen?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...