27 december 2010

Städning

Skrivbordet i mitt målarrum
Första steget mot att komma igång med måleriet igen blev en nödvändig röjning i målarrummet. Tyvärr är det lätt hänt att det rummet med jämna mellanrum får agera förvaringsplats för allehanda överblivna saker. Särskilt när de ska komma folk hit. Idag rensade jag ut barnens sparkcyklar (som de fick när de fyllde år i november och därför kör omkring med på bottenvåningen här hemma), diverse verktyg och brädor från sovrumsrenoveringen, en barnstol som behöver lagning samt en hel del skräp.

Förutom en utrensning gjorde jag en liten omflyttning bland de kvarvarande sakerna så att skrivbordet blev lite trevligare. Det är det första man ser när man öppnar dörren, och min tanke är att dörren ska stå öppen lite oftare för att göra rummet mer tillgängligt. Ett målarrum måste naturligtvis få vara lite rörigt, men det behöver ju inte vara det första man ser. Jag har därför flyttat en stor del av alla uppspända dukar, träskivor, lister och gamla tavlor till en annan vägg. Nu känns rummet lockande, och det är ju en bra början.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...