30 december 2010

Jag skulle måla...

Greta vet hur man ska posera (men inte Peter i bakgrunden)
Greta och Sonia pysslar i målarrummet
Med ett par långkalsonger på huvudet kan man ha roligt...

Jag skulle måla idag. Bara lite träning på morgonen och sedan hela dagen i målarrummet. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Visserligen var jag där inne nästan hela dagen, men så värst mycket målning blev det inte. I alla fall inte för mig. Jag var nämligen inte ensam därinne många minuter. Greta fick ett målarset i födelsedagspresent som vi inte hade hunnit öppna, och Sonia hade ett gammalt dockskåp som var i behov av  renovering. Däremellan hanns det med lite dans, Greta med graciösa prinsessrörelser och Sonia i en galnare variant med långkalsonger på huvudet. Vi hann också slakta några kartonger, sätta dem på huvudet och leka kartongmannen. En händelserik dag alltså.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...